min blogg om et annerledes familieliv..foto..reiser i inn og utland...drømmer..tanker..vår lille familie.

torsdag 15. juli 2010

Morskjærligheten er sterkere enn noe annet.

One happy ending...

Morskjærlighet er noe som ikke kan erstattes med noe..inklusive i ku-verden.
Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt glad i kuer og deres avkom...men sjarmert ble tilogmed jeg i dag.



Vi kom hjem etter en ganske så tøff dag, og ble møtt av en liten kalv som hylte(kalles det egentlig det?) opp i bakken her ved huset vårt. Lille diamant og herr diamantus tok seg en tur opp for å se om den var skadet..og det viser seg at lille tassen var nyfødt...

...men ingen mamma å se. Vi fikk tak i bonden, og han skulle sjekke...kalven ble livredd og sprang til skogs.
Noen timer går, og vi prøver fordøye dagens frustrasjoner og tanker...når vi hører nye raut.

Kalven er tilbake, og vi hører at han får svar..nesten krakilsk og høylytt kommunikasjon så vi forstår at noe skjer.

En liten stund går, og så ser vi en stor ku, med de største jurene som jeg noengang har sett...(kan kuer ha melkespreng??) i fullt firsprang mot kalven.

De fant hverandre igjen, og kalven fikk mammaen sin tilbake.
Flere timer har gått og fremdeles står de tett i tett akkurat på samme plass som de fant hverandre.

Lykken er komplett ved Budafjellet..nå trengs det bare å få lykken til å bli fullkommen her ved Budafjellveien også.



Endelig i stuen..etter å ha ventet på den perfekte rammen, og den perfekte plassen...
I dag MÅTTE den på veggen...jeg trenger se dette når ting faller ut av fokus, og den letteste veien er å gi opp..

Inspirert av bloggen FruFly, og de som virkelig betyr noe i livet mitt.

1 kommentar:

  1. noe sååå herlig dere har fått lov til å være vitne til.....livet er faktisk godt når en opplever naturens gleder

    SvarSlett