min blogg om et annerledes familieliv..foto..reiser i inn og utland...drømmer..tanker..vår lille familie.

onsdag 27. oktober 2010

Lysene skal tennes..

Vi MÅ bry oss...vi SKAL bry oss.

Dette er temaet for det flotte arrangementet som skal skje her i Ålesund førstkommende lørdag kl 17:00.

Det er ingenting som har berørt meg og mine så sterkt som rusen har....og dette fordi en i familien valgte å sette dette framfor sin egne.
Jeg vet hvor vondt det er å føle på at man er sint, frustrert, oppgitt og ikke minst hjelpeløs...



Å se på at en av sine nærmeste blir mer og mer ukjent er vondt...samtidig som jeg har reagert ved å bli sint. Jeg klarer ikke forstå...Hvordan er det mulig å falle så dypt inn i noe at man setter tabletter, doping, og andre sterkere stoff foran sine aller nærmeste...nærmest villig til å selge sjelen sin....for deretter å faktisk selge den til rusen.

Frode Tafjord er ålesunder og har opplevd det å miste et barn til rusen...og han har nå tatt opp kampen for å få politikerne i Norge til å innse alvoret.
Det trengs en bedre ruspolitikk både for de rusavhengige og familiene som står rundt.

Jeg håper så inderlig folk fra både nært og fjernt støtter opp under dette og møter opp i gågata lørdag 30 september.
Fakkeltog derfra, og opp til fjellstua..



Lysene symbolisere for meg alle de som har gått tapt og forhåpentligvis kan lysene som tennes brenne i håp om å hjelpe de som fremdeles er her.

2 kommentarer:

  1. Sterke ord fra deg,men dog så sant...
    Eneste jeg vil si her er at man selger seg til rusen først også til sjelen etterpå da det ikke fins valg,- for rusen bestemmer alt:(
    Men uansett håper jeg også at alle som kan enten ung eller gammel støtter Frode Tafjord i hans arbeide han fortjener at vi er der for alle som har gått og for de som kanskje vil gå under pga rus....
    Lykke til både til deg og din familie og alle andre som sliter med dette i hverdagen.....

    SvarSlett
  2. Hei! Så hyggelig at du vil være med i give along hos meg. Sender du meg adressen din? cecilieslykke@hotmail.com

    Klem fra Cecilie

    SvarSlett