min blogg om et annerledes familieliv..foto..reiser i inn og utland...drømmer..tanker..vår lille familie.

mandag 10. mai 2010

"Somewhere over the rainbow"..

.. MÅ være en av de nydeligste sangene jeg vet om.

Jeg ble om mulig enda mer glad i den etter jeg ble mamma og fikk andre tanker om hva jeg ville ha ut av livet.
Tanken på at det er en bedre verden der ute..en verden bak regnbuen som vi kan drømme om og strebe for å nå..

"Somewhere over the rainbow
Way up high,
There's a land that I heard of
Once in a lullaby.

Somewhere over the rainbow
Skies are blue,
And the dreams that you dare to dream
Really do come true.

Someday I'll wish upon a star
And wake up where the clouds are far
Behind me.
Where troubles melt like lemon drops
Away above the chimney tops
That's where you'll find me.

Somewhere over the rainbow
Bluebirds fly.
Birds fly over the rainbow.
Why then, oh why can't I?

If happy little bluebirds fly
Beyond the rainbow
Why, oh why can't I?"

Jeg håper at denne sangen får en like stor betydning for lille diamant som den har for meg...han har iallefall hørt den en del ganger i sitt lille liv:)

Ting har vært mildt sagt utfordrende fram til nå..men vi gjør som teksten i sangen og tror på at et sted der ute finnes det muligheter, og det er opp til oss å ha troen på at vi kan nå dit.

Problemene smelter som sitron dråper...og jeg liker den tanken og metaforen mer enn ord kan beskrive.

Reisen vår har så vidt startet med et eller annet sted over regnbuen finnes det vi lengter etter...

og for nå er det en liten gutt som vi tenker masse på og som vi håper snart er her hos oss igjen.

Ting tar tid..og hjertet blør for lille klumpen våra som er ute på en reise som han ikke forstår så mye av enda...
Men vi holder fast i håper om at han får komme til oss og få det livet han fortjener.



I mellomtiden prøver jeg se det gode i livet...nyyyyte tiden min med lille diamant og prøve la være å grue meg til å reise fra diamantene mine til fantastiske og ubeskrivelige LONDON.

1 kommentar:

  1. Frk diamant;-) Du er bare så ubeskrivelig go til å skrive,jeg blir helt reven med,blir nesten lei når det ikke er mer å lese.....venter spent til neste gang du skriver;o)))

    SvarSlett